ریسک های جراحی زیبایی بینی

ریسک های جراحی زیبایی بینی چیست ؟

رعایت نکات و مراقبت های قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی و همچنین انتخاب جراح ماهر و چیره دست ، سبب جلوگیری از بروز بسیاری از ریسک های جراحی زیبایی بینی می شود ، بنابراین در رابطه با این موارد بسیار دقت نمایید ؛ در ذیل در ارتباط با برخی از عوارض ناشی از جراحی بینی ، توضیح داده ایم.

ریسک های جراحی زیبایی بینی

خونریزی از بینی :

طبق توصیه جراح بینی ، به منظور کاهش بروز خونریزی از بینی ، بیماران باید از ده روز قبل از عمل بینی ، از مصرف برخی از داروها همانند آسپیرین ، ایبوپروفن ، دیکلوفناک ، ایندومتاسین ، ناپروکسن و همچنین هر گونه داروی گیاهی حتی چای سبز و زنجبیل خودداری کنند.

افراد مبتلا به فشارخون نیز حتما باید تحت کنترل قرار گیرند.

عفونت :

عفونت ، جزء عوارض شایع جراحی زیبایی بینی نبوده و در موارد نادر رخ می دهد ؛ در صورت بروز عفونت نیز جای نگرانی نبوده و نیازمند درمان دارویی می باشد.

 

باقی ماندن جای بخیه ها :

 در اکثر مواقع محل برش و رد بخیه های جراحی زیبایی بینی ، به خوبی ترمیم می یابد ؛ اما در بعضی از افراد شاهد باقی ماندن جای اسکارهای ناشی از عمل بینی خواهیم بود ؛ در این زمان نیاز به ترمیم با درمان های موضعی یا انجام جراحی سطحی می باشد.

 ترمیم طولانی مدت زخم :

 عدم رعایت نکات و مراقبت های بعد از جراحی بینی و استفاده از سیگار و قلیان ، منجر به ترمیم طولانی مدت زخم بینی و بنابراین بروز تاخیر در روند بهبودی جراحی زیبایی بینی می شود.

 تغییر مسیر تنفسی بینی :

 در برخی از موارد به علت تغییرات ایجاد شده در ساختار بینی ، شاهد بروز تغییر در مسیر تنفسی از بینی خواهیم بود.  

سوراخ شدن تیغه میانی بینی :

سوراخ شدن تیغه میانی بینی پس از عمل زیبایی بینی ، عارضه ای نادر بوده که گاها نیاز به ترمیم داشته و در بعضی موارد قابل جراحی نمی باشد.

غیرقرینگی :

صورت انسان ، به صورت نرمال دارای درجاتی از غیرقرینگی می باشد ؛ که می تواند بعد از عمل نیز در بینی به صورت درجاتی ازعدم تقارن مشاهده شود.

دریافت نتایج نامطلوب :

با وجود اینکه حداکثر تلاش  در حین عمل بینی ، در زمینه رسیدن به بینی ایده ال بیمار و پزشک می باشد ؛ گاها نتیجه جراحی زیبایی بینی ، دلخواه نبوده و نیاز به انجام جراحی مجدد است.

از دیگر ریسک های ناشی از جراحی زیبایی بینی ، باید به بروز حساسیت پوستی نسبت به چسب بینی ، اشاره کنیم.

پاسخ

9 + 13 =