جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی به دلیل جنس این بینی ها به راحتی انجام می شود. افرادی که بینی استخوانی دارند غضروف و استخوان آن ها محکم است ، پوست نازکی دارند و طول بینی آن ها زیاد و عرض آن کم است. تمامی این ویژگی ها شرایط را برای خلق بهترین فرم بینی فراهم کرده اند. اما به هر حال این پروسه جراحی بینی در تبریز تهاجمی خواهد بود و برای انجام آن باید دقت زیادی داشته باشیم. در ادامه این مقاله ، دکتر سحر زاهدای ، بهترین جراح بینی تبریز ، درباره این فرآیند اطلاعات مفیدی ارائه می دهد. از این رو از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

جراحی بینی استخوانی

اهداف جراحی بینی استخوانی در تبریز با دکتر زاهدی

  • درمان مشکلات تنفسی
  • درمان انحراف بینی
  • درمان پولیپ بینی
  • رفع ایرادات ظاهری ؛ همچون قوز ، بزرگی ، غیر قرینگی و غیره

قوز بینی و علت شکل گیری آن

برآمدگی موجود بر روی بینی در ناحیه ای میان اتصال استخوان و غضروف را قوز می گویند که دارای درجات و شکل های متفاوتی می باشد. گاهی اوقات ممکن است این بر آمدگی بر روی بینی برخی افراد بسیار زیاد باشد ، که سبب اختلال تنفسی در آن ها خواهد شد.ریشه اصلی این عارضه مادرزادی و ژنتیکی بوده  اما عده ای از افراد به علت وارد شدن ضرب ای شدید به بینی هایشان دچار این قوز می شوند ، که با بکارگیری از پروسه جراحی بینی استخوانی ، جراح بینی در تبریز برآمدگی را بر طرف کرده و بینی زیبا جو سطحی یکنواخت و بدون ناهواری خواهد داشت.

انواع بینی

بینی ها به سه دسته بینی گوشتی ، استخوانی و نیمه غضروفی تقسیم می شوند ؛ که هر یک از آن ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند ؛ در ذیل در رابطه با بینی های استخوانی و جراحی بینی استخوانی به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

بینی های استخوانی

افرادی که پوست بینی آن ها نازک است و در مقابل غضروف های محکمی دارند ؛ بینی شان در دسته بینی های استخوانی قرار می گیرد ، در برخی از مواقع در بینی های استخوانی شاهد برآمدگی ( قوز ) نیز خواهیم بود.از دلایل وجود قوز در بینی های استخوانی ، می توان به ژنتیک یا اصابت ضربه به بینی اشاره کرد.

 

انواع تورم در بینی های استخوانی چگونه است ؟

تورم پوست : با توجه به آن که طی جراحی بینی استخوانی ، پوست از ساختار استخوانی افراد جدا می شود ، بعد از عمل و در طول دوره نقاهت تورم در این نواحی افزایش پیدا می کند. در واقع به علت افزایش مایع بین سلولی و پاسخ واکنش های التهابی جهت بهبود زخم ها می باشد. علاوه بر رعایت برخی موارد توصیه شده از جانب جراح بینی ، استفاده از چسب بینی در این مواقع به افراد کمک می کند تا فضای ایجاد شده در بازه زمانی کوتاه تری بهبود یابد.

تورم کاذب : این دوره تورم بیشتری به نسبت تورم پوست دارد. این تورم به علت میزان بزرگی و کوچکی بینی زیبا جو می باشد ، در واقع هر چقدر مقدار بینی افراد بزرگ تر باشد و اعمال تغییرات بر بینی بیشتر باشد ، به طبع تورم کاذب نیز بسیار زیاد خواهد بود. هرگونه تورم به وجود آمده با رعایت مراقبت های بعد از جراحی بهبود پیدا می کند ، در نتیجه تنها لازم است این موارد را به خوبی رعایت کنید و از دستورات جراح بینی خود پیروی کنید.

 عمل بینی استخوانی در تبریز با دکتر سحر زاهدی

جراحی بینی استخوانی ، بسیار ساده تر از جراحی بینی گوشتی می باشد ، وجود پوست ضخیم در بینی های گوشتی است که آن جراحی را با مشکل رو به رو می کند و در بینی های استخوانی پوست ضخیم وجود ندارد ، بنابراین جراحی آن ساده تر خواهد بود ؛ در برخی از مواقع که پوست بینی های استخوانی بیش از اندازه نازک است ، جراح بینی با مشکل رو به رو می شود ، زیرا پوست نازک ، خفیف ترین ایرادات را نیز نشان می دهد ؛ بنابراین جراح بینی باید عمل بینی را بسیار با ظرافت انجام دهد.

مدل جراحی بینی استخوانی

به علت ویژگی های منحصر به فرد بینی های استخوانی که در فوق به آن ها اشاره شد ، بهترین جراح بینی تبریز توانایی اعمال تغییرات بسیار بر روی بینی های استخوانی را داشته و از این رو آن ها از مدل های مختلف جراحی بینی ، نتایج مطلوبی دریافت می کنند با این حال بهترین مدل عمل بینی استخوانی ، طبیعی می باشد.

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی چقدر زمان خواهد برد ؟

مدت زمان لازم در رینوپلاستی بینی های استخوانی به فاکتور های متعددی بستگی دارد ، در نتیجه بهتر است آن را بعد از انجام بررسی های لازم از طرف جراح جویا شوید. اما به طور کلی و تقریبی مدت زمان لازم جهت انجام جراحی بینی حدود 2 الی  3 ساعت خواهد بود.

بهتر است افراد در چه سنی برای عمل بینی استخوانی مراجعه کنند ؟

تا پایان سن بلوغ و رشد کامل استخوان بینی بهتر است صبر کنید ، در واقع توصیه می شود افراد در سن 7 1سال به بالا اقدامات لازم را برای جراحی بینی انجام دهند ، تا در دوره رشد سبب بازگشت بینی آن ها به فرم قبل نشود.

علت انسداد بینی افراد بعد از عمل بینی استخوانی چیست ؟

یکی از عوارض جانبی که تمامی افراد بعد از رینوپلاستی با ان مواجه می شوند ، گرفتگی و انسداد حفره های بینی می باشد. با توجه به آن که بافت های داخلی بینی دچار تغییرات بسیار زیاد خواهند شد و استخوان بینی نیز شکسته و تراش داده می شود ، با انسداد بینی مواجه خواهید شد ، که با رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی و مرور بهبود پیدا خواهید کرد.

فیلم جراحی بینی استخوانی

 

میزان رضایت زیبا جویان از عمل بینی استخوانی چقدر است ؟

هرچه استخوان و غضروف بینی افراد محکم باشد ، احتمال دست یابی زیبا جو به نتیجه ای خوب و رضایت بخش بسیار بالا خواهد بود. همچنین این دسته افراد پوستی نسبتا نازک دارند ، که هرگونه تغییرات ایجاد شده در آن ها سبب بروز تورم بسیار زیاد نخواهد شد. در نتیجه اعمال تغییرات لازم از جانب جراح بینی باتجربه بر روی بینی استخوانی بسیار زیبا می باشد.

هزینه جراحی بینی استخوانی در تبریز

هزینه جراحی زیبایی بینی در تبریز ، توسط جراح بینی پس از معاینه بیماران مشخص می گردد ؛ از این رو بیماران جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت عمل بینی باید به جراح بینی مراجعه نمایند.

پاسخ

5 × چهار =