جراحی سر و گردن

سر و گردن دو جزء از مهم ترین و حیاتی ترین اعضا بدن بوده و بروز کوچکترین مشکل در این نواحی می تواند بسیار خطرناک باشد ؛ جراحی سر و گردن ، از روشهای درمانی جهت رفع مشکلات و درمان بیماری های این دو ناحیه می باشد.جراحی سر و گردن

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی ، می تواند در زمینه جراحی سر و گردن دوره دیده و به تشخیص و درمان انواع بیماری های سر و گردن بپردازد.

ممکن است سوالات بسیاری برای افراد در این زمینه به وجود آید ، که در ذیل به پرتکرار ترین آن ها پاسخ داده شده است :

جراح سر و گردن ، توانایی درمان کدام یک از بیماری ها را دارد ؟

در چه زمان مراجعه به جراح سر و گردن ، الزام می یابد ؟

جراح سر و گردن ، به درمان انواع بیماری های گوش و حلق و بینی می پردازد و در زمان بروز مشکل در این نواحی باید به جراح سر و گردن مراجعه شود ؛ اگر بخواهیم به طور دقیق تر اشاره کنیم با انجام جراحی سر و گردن ، می توان به درمان بیماری هایی که در ذیل به آن ها اشاره شده است ، پرداخت :

• انواع بیماریها شامل  تومورهای خوش خیم و بدخیم  گوش ،غدد بزاقی ،حنجره ،زبان
  • نقص های مادرزادی نواحی سر و گردن
  • لوزه ها
  • بیماری های سینوسی
  • و غیره می باشد.

جراحی سر و گردن

علت بروز بیماری های سر و گردن

از رایج ترین دلایل بروز بیماری های سر و گردن ، می توانیم به مواردی هم چون اختلالات مادرزادی ، تومورها ، اصابت ضربه به این نواحی ، التهاب و عفونت و غیره اشاره کنیم.

از نشانه های ابتلا به بیماری های سر و گردن میتوان به احساس درد در نواحی صورت و سر ، دهان ، گوش ، وجود برآمدگیهای قابل لمس در این نواحی ، دشواری در خوردن و آشامیدن ، دشواری در حین صحبت کردن  تغییر صدا و‌ کاهش شنوایی اشاره کرد.جراحی سر و گردن

درمان انواع بیماری های سر و گردن ، در مراحل اولیه به آسانی انجام شده و سبب رفع بیماری می شود ؛ اما پیشرفت بیماری ، درمان را با مشکل مواجه می کند ؛ به همین علت توصیه می شود در صورت بروز هر گونه علائم سریعا به جراح و متخصص سر و گردن مراجعه شود.

بیست − 12 =